Kontakt

Vi er online og klar for å hjelpe deg
Man - Fre: 10:00 - 16:00
Lør - Søn: Stengt
Helligdage: Stengt

Trenger du hjelp?

Har du spørsmål, tilbakemeldinger eller trenger veiledning har du kommet til rett sted.

Vi anstrenger oss og vil gjerne gi deg en tjeneste som matcher vår høye kvalitet og selvfølgelig et raskt svar.

Du kan også utforske vår FAQ – kanskje finner du et enda raskere svar her:

FAQ

Ordrer og levering

Hva er forventet leveringstid?

Leveringstiden vår er 5-7 dager, med mindre annet er oppgitt. 

I travle perioder som f.eks Black Friday, salg og i julen kan det være lengre leveringstider. 

Hva koster en levering?

Du har mulighet for å sende din ordre med GLS Home. Når din ordre kommer til Norge, vil den bli levert av Bring. 

Våre fraktpriser til Norge er: 

Hjemlevering – 99,95 NOK

Fri frakt ved bestillinger over 1199,95 NOK

Vær oppmerksom på at hvis du ønsker å returnere din ordre, dekker ikke Frederik Bagger returfrakten og tollutgifter til Danmark. 

Skal jeg betale toll?

Frederik Bagger dekker utgifter i forbindelse med tollbehandling ved forsendelse til Norge. 

Hvis du ønsker å returnere din ordre, dekker ikke Frederik Bagger returfrakt og tollkostnader til Danmark. 

Hvilke betalingsmåter kan jeg benytte?

Ved kassen velger du den betalingsformen som du ønsker å bruke. Når du betaler godkjenner du samtidig at beløpet reserveres på kortet ditt. 

Beløpet trekkes først når vi har sendt pakken din og du har mottatt en ordrebekreftelse og kvittering.

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

Mobilbetaling:
Apple Pay, Paypal

Finansiering og delbetaling:
Klarna – Slice it

Betalings- og Kredittkort:
Visa, Mastercard, Amex

 

Jeg har ikke fått en ordrebekreftelse

Du vil motta en ordrebekreftelse på e-post innenfor et par minutter etter du har gjennomført kjøpet. 

Hvis du ikke mottar en e-post fra oss, skyldes det oftest at det har skjedd en feil i e-postadressen din. 
Kontakt kundeservice, så løser vi problemet. 

Hvor er min ordre?

Når lageret vårt har pakket din ordre vil du automatisk motta en link på e-post med ditt trackingnummer.
Det kan gå opptil 12 timer fra din ordre er pakket til du kan tracke den. 

Når din ordre leveres i pakkebutikk eller på din hjemadresse, vil du automatisk få beskjed. 
Hvis du mot formodning ikke mottar trackinginformasjon, skal du kontakte kundeservice sånn at vi kan hjelpe deg. 

 

Hvorfor har jeg kun mottatt deler av min ordre?

Hvis du ikke har mottatt hele ordren din kan det skyldes at forsendelsen har blitt delt i to. 
Glass er tungt og for at det ikke skal gå i stykker kan det være nødvendig å sende i flere pakker. 

Sjekk først om du har mottatt to sporingsnumre på e-post. 

Hvis dette ikke er tilfelle skal du kontakte kundeservice. 

Returnering og bytte

Hvordan returnerer jeg?

Feil farge eller størrelse? Ikke noe problem.
Du har alltid 30 dagers returrett hos Frederik Bagger – Julegaver kan returneres frem til 15. januar.

Produktene skal være ubrukte, i originalemballasje og skal være kjøpt i nettbutikken vår.

Frederik Bagger dekker ikke returfrakt og eventuelle tollutgifter til Danmark. Hvis du ønsker å returnere din ordre, skal du selv betale for returfrakten i den pakkebutikken du benytter.

Hvis produktet er kjøpt hos en av våre forhandlere, må du kontakte forhandleren direkte og følge deres retningslinjer for returnering. 

Følg returguiden her:

1.       Pakk produktene forsvarlig inn i originalemballasjen

2.       Legg ved følgeseddel eller ordrenummer

3.       Noter årsaken til returen - det gjør returprosessen raskere.

4.     Lever pakken i nærmeste pakkebutikk. Vær oppmerksom på at Frederik Bagger ikke dekker utgifter for returfrakt og tollbehandling.

5.       Husk å beholde kvitteringen din for returnering av produktene. Frederik Bagger har ikke mulighet til å tracke din returforsendelse, da vi ikke står som avsender.  


Returadresse:
Frederik Bagger ApS
Grønnegade 36
1107 København K
Danmark

Hvordan får jeg en returlabel?  

Frederik Bagger dekker ikke returfrakt og eventuelle tollutgifter til Danmark. Hvis du ønsker å returnere din ordre, skal du selv betale for returfrakten i den pakkebutikken du benytter. 

Returadresse:
Frederik Bagger ApS
Grønnegade 36
1107 København K
Danmark

Jeg angrer på kjøpet mitt.

Hvis du ønsker å annullere ordren din, skal du kontakte kundeservice med en gang. 
Hvis lageret har rukket å pakke ordren din er det dessverre ikke mulig å annullere den. Følg i stedet prosessen for returnering.  

Hvordan bytter jeg?

Våre eksterne lager har dessverre ikke mulighet til å bytte til nye produkter. 
Derfor skal du sende varen i retur, og deretter bli refundert beløpet til betalingskortet som bestillingen er gjort på.
For mer informasjon, se avsnittet om returer og refusjoner. 

Du kan da gjøre et nytt kjøp på nettsiden vår. 

Refundering

Når får jeg refusjonen min?


Hvis du har returnert en bestilling til oss, vil den blir registrert på vårt lager når vi mottar pakken. Du vil da motta en e-post om at refusjonen vil bli satt i gang. 

Pengene vil automatisk bli refundert til betalingskortet som bestillingen opprinnelig ble plassert på.
Vi klarer dessverre ikke å overføre pengene til andre betalingskort, f.eks i forbindelse med gavekjøp. 

Du vil motta refusjonen innen 1-9 virkedager, avhengig av hvilken bank du har. 
I høysesong kan lengre behandlingstider forekomme på grunn av stor pågang av ordre og henvendelser.

Reklamasjoner

Hvilke reklamasjonsrettigheter har jeg?

Hvis du opplever problemer eller feil i produktene dine skal du alltid henvende deg skriftlig til kundeservice. Ut fra bildematerialet vurderer vi om det er snakk om en produksjonsfeil, transportfeil eller et tilfeldig uhell. 

Du har naturligvis 2 års reklamasjonsrett fra kjøpsdatoen. 
Vi erstatter som utgangspunkt godkjente reklamasjoner med et tilsvarende produkt. Du skal kun returnere ødelagte eller defekte produkter etter avtale med kundeservice.

Frederik Bagger tilbyr 2 års bruddgaranti på porselen
ved vanlig bruk.
Frederik Bagger tilbyr ikke bruddgaranti på glass produkter. Normal slitasje og sporadiske uhell betraktes derfor ikke som en reklamasjon. 

Merk! Hvis produktet er kjøpt hos en av våre forhandlere skal du henvende deg direkte til den aktuelle forhandleren.

Hvis du er i tvil om det er en klage eller ikke, er du selvfølgelig alltid velkommen til å skrive til oss slik at vi kan vurdere saken. 

Hvordan oppretter jeg en reklamasjon?

Følg hele guiden sånn at vi fortere kan hjelpe deg:

  • Send oss en e-post på info@frederikbagger.no

Ordreopplysninger

Oppgi ordrenummer fra nettbutikken. Dette gjelder også hvis du har fått produktet i gave.  

Bildemateriale:

Legg ved tydelige bilder eller videoer av produktet og skaden – gjerne tatt i dagslys og gjerne fra flere vinkler.

Glass kan være litt vanskelig å ta bilder av. Du kan hjelpe oss ved å merke eller forklare hvor feilen er på produktet.  

Hvis det er flere produkter, må du sende bilde av hvert enkelt produkt. 

Beskrivelse av skade eller feil:

Hva er feilen – eller hvordan oppsto skaden?

Oppgi hvilken type glass og evt. farge det er snakk om (det kan være vanskelig å se forskjell på farge og produkter)

Produktet var i stykker da jeg mottok det – hva gjør jeg?

Hvis produktene dine har gått i stykker under transporten, dekker Frederik Bagger skaden og erstatter som utgangspunkt produktet. 

Følg veiledningen for reklamasjoner og husk å sende bilder – gjerne av både produktet og emballasje, da vi skal kunne dokumentere eventuelle transportskader overfor våre samarbeidspartnere. 

Glasspest og bruddgaranti

Hva er FB glasspestgaranti?

Hvis glassene dine har fått glasspest, tilbyr vi 10 års glasspestgaranti. 

Skulle glassene dine uventet utvikle glasskade, har du rett til å bytte produktet mot et tilsvarende. Ta derfor vare på kvitteringen for å kunne dokumentere garantien din. Se etter ikonet for glasspestgaranti i produktbeskrivelsen. 

Vær oppmerksom på at varme melkeprodukter kan legge seg som et belegg som til forveksling ligner glasspest. 
Vi anbefaler at du starter med å rense glassene dine i sitronsyre eller eddik før du kontakter vår kundeservice.
Se mer under “Gode råd og anbefalinger - Rengjøring av uklare glass”. 

Hvis det ikke løser problemet, skal du opprette en reklamasjon sånn at vi kan vurdere om det er glasspest. 

Hva er glasspest?

Glasspest ser ut som et melkehvitt belegg som gjør hele glasset uklart.
I virkeligheten er glasspest mikroskopiske glasspartikler som slipes av glasset under vask og fester seg til andre glass. 

Høye temperaturer kombinert med såpe gir større risiko for glasspest. 
Derfor anbefaler vi at glassene våre vaskes ved max. 55 grader (det trenger ikke å være på glassprogram) og gjerne med bare 1/2 vasketablett. Det er både best for glassene og for miljøet. 

 

Hvorfor får Frederik Baggers glass sjelden glasspest?

Frederik Bagger benytter den blyfrie glassmassen, Crystaline.
Glassmassen er mer motstandsdyktig mot glasspest og som en bonus tåler den både oppvaskmaskin og kalde og varme temperaturer.

Sånn forebygger du glasspest 

Alle våre krystallglass tåler opptil 180 grader, noe som betyr at du kan bruke det til varm drikke uten at glasset går i stykker. 

Glasspest er mikroskopiske glasspartikler som slipes av glasset under oppvasken og setter seg fast på andre glass. Høye temperaturer kombinert med såpe gir en større risiko for glasspest. 

Derfor anbefaler vi at våre glass vaskes ved max. 55 grader (evt. på glassprogram) og gjerne med en halv vasketablett. Det er godt for både glassene og miljøet. 

Tilbyr FB bruddgaranti?

Frederik Bagger tilbyr 2 års bruddgaranti på porselen ved vanlig bruk.
Frederik Bagger tilbyr ikke bruddgaranti på glass produkter.
Normal slitasje og sporadiske uhell betraktes derfor ikke som en reklamasjon. 
Vi dekker naturligvis produksjonsfeil og produkter som går i stykker under transport.

Hvis produktene dine var feilfrie ved mottak og etter bruk, og flis eller brudd oppstår på et senere tidspunkt, er dette sjelden en produksjonsfeil og vil vanligvis ikke dekkes.

Er du i tvil er du alltid velkommen til å skrive til oss og la oss vurdere skaden. Følg instruksjonene under avsnittet: Hvordan oppretter jeg en reklamasjon?

Gode råd og anbefalinger

Slik forlenger du levetiden på glassene dine: 

  • Alle Frederik Bagger glass kan tåle temperaturer ned til -25 og opptil 180 graders varme. Glassene kan med fordel vaskes i oppvaskmaskinen. Vi anbefaler at du benytter glassprogram eller temperaturer under 55 grader, da det reduserer risikoen for glasspest.
  • Ved oppvask for hånd anbefaler vi at du bruker en myk oppvaskbørste.
  • Ikke bruk skuresvamp eller skarpe gjenstander da dette kan forårsake riper.
  • Ikke sett glassene i spenn i oppvaskmaskinen, da det vil øke risikoen for skår.
  • Melkeskum skal skylles av kort tid etter bruk, da de kan danne en hinne på glasset. 
  • Hvis du ønsker å stable glassene dine, kan du sette munnen nedover på det nederste glasset og det neste glasset i motsatt retning. Dvs. bunn mot bunn.Vær dog oppmerksom på at hele vekten vil være på den tynneste delen av glasset. 
  • Porselenet vårt kan selvsagt stables, men hvis du vil passe ekstra godt på det kan du legge en serviett eller tørkepapir mellom lagene.
  • Hvis glassene dine har blitt uklare, kan du følge disse instruksjonene: Rengjøring av uklare glassprodukter.

 

Rengjøring av uklare glassprodukter:

Det er sjeldent snakk om glasspest hvis glassene dine har blitt uklare. Det kan også skyldes et høyt kalknivå i vannet eller melkerester. 

Hvis du bruker glasset til varme drikker med melk, er det viktig å skylle det i rent vann etter bruk da den varme melken kan danne en melkehvit hinne. 

For å få glassene klare igjen kan du gjøre følgende: 

  • Løs opp 1 ts. sitronsyre i varmt vann i glasset.
  • La det stå over natten.
  • Vask glasset
  • Tørk av det med en myk klut både utvendig og innvendig. 

Hvis det er fargede glass skal du være forsiktig med å skrubbe dem da dette kan forårsake riper. 

Tåler glasset oppvaskmaskin?

Alle Frederik Bagger glass tåler temperaturer ned til -25 og opptil 180 graders varme. Glassene kan med fordel vaskes i oppvaskmaskin.
Vi anbefaler at du benytter glassprogram eller temperaturer under 55 grader, da det minsker risikoen for glasspest.

Kan jeg legge glassene mine i fryseren?

Ja. Glassene tåler temperaturer ned til -25 grader, slik at du enkelt kan servere desserten din direkte fra fryseren.
Det samme kan du gjøre med stålserien ”Shine”.

Kan jeg servere varm drikke i glassene mine?

Ja, glassene tåler temperaturer opptil 180 grader, så du kan enkelt servere varm drikke i krystallglassene dine.
Det samme kan du gjøre med stålserien ”Shine”.

På grunn av designet vil noen glass være mer egnet til formålet enn andre. Se etter temperaturikonet i produktbeskrivelsen. 

Produksjon og miljø

Hvordan produserer Frederik Baggers glass?

Hos Frederik Bagger jobber vi sammen med noen av verdens beste glassfabrikker. Alle våre glass produseres i Tsjekkia og Slovakia.
Fabrikkene er nøye utvalgt slik at vi aldri går på kompromiss med kvaliteten av produktene våre. Hos Frederik Bagger har vi et bredt sortiment bestående av både munn- og maskinblåste produkter.
Alle våre glass i crispy-serien er diamantslipte med vår velkjente monogram.  

Glass som skal farges får påført et tynt fargelag, deretter går det gjennom en prosedyre som sikrer at fargen fester seg til glasset. 

Munn- og maskinblåste produkter har et mer unikt design enn formstøpte glass. Dette gjør at det kan forekomme mindre forskjeller i tykkelsen eller små bobler i glassmassen. Det synes vi bare er en del av sjarmen. 

Produktene er godkjent til bruk av fødevarer av FDA (U.S. Food and Drug Administration)

Hvilken glassmasse benytter dere?

I den tradisjonelle produksjonen av krystallglass tilsettes bly til glassmassen. Dette bidrar til glassets klassiske klarhet.
Problemet med bly er at det forurenser grunnvannet og jorden. Inntak av store mengder bly, gjennom mat og drikkevann, har dokumentert skadelige effekter på kroppen.
Derfor jobber vi hos Frederik Bagger med den 100% blyfrie glassmassen, Crystaline.

Crystaline er ikke bare en glassmasse uten skadelige tilsetningsstoffer som opprettholder den ikoniske vakre klarheten, men har også en rekke andre fordeler:

  • Tåler oppvaskmaskin
  • Slitesterkt og fleksibelt råmateriale
  • Tåler temperaturer ned til -25 og opptil 180 grader.
  • Motstandsdyktig mot glasspest.

 

Hvor produseres produktene deres?

Vårt krystallglass og porselen produseres i noen av verdens beste fabrikker i Tsjekkia og Slovakia.
Begge land er kjent for sin høye kvalitet og mange års kompetanse på området. 

Dette gjør også at vi kan ha et tett samarbeid med vår produksjon og samtidig spare miljøet for lang transport. 

Ganske få produkter produseres i Kina. 

 

Hvordan tar dere vare på miljøet?

  • Vår glassproduksjon er 100% blyfri 
  • Vi resirkulerer vannet i produksjonen vår 
  • Våre esker er laget av resirkulert papir og papp.
  • Fyllet i forsendelsen består av resirkulert papir
  • Størstedelen av produksjonen vår foregår i Europa 


Reduce – Reuse – Recycle

Vi har fokus på emballasjen vår, og selv om eskene våre hovedsakelig er laget av resirkulerbare materialer, mener vi at vi kan gjøre det enda bedre. Vi vil minimere avtrykket vårt på miljøet.
Vår misjon for emballasjen kan kokes ned til «tre R-er»: Reduce – Reuse – Recycle. (Redusere – Resirkulere – Gjenbruke)

Redusere: Det er vår oppgave å redusere CO2-avtrykket vårt i forbindelse med transport og materialforbruk.

Resirkulere: Vi vil gjennom designmessige tiltak øke resirkuleringen av emballasjen.

Gjenbruke: Vi vil gjøre det lettere for deg, som forbruker, å sortere emballasjen riktig hvis du vil bli kvitt emballasjen.

Salg

Hvis du er interessert i produktene våre, er du velkommen til å kontakte vårt salgsteam på: salg@frederikbagger.dk
Hvis du allerede er kunde hos oss, kan du ta direkte kontakt til en av selgerne våre:

Fyn og Jylland, Sverige, Færøerne

Account Manager:
Anne Engelbrecht Bjerring
E-post: anne@frederikbagger.dk
Telefon:  +45 53 55 60 55

Sjælland, Norge, Island og øvrige EU

Account Manager:
Mikkel Lyng Kristensen
E-post: mk@frederikbagger.dk
Telefon:  +45 24 23 62 20 

Head of Retail Sales

Charlotte Fly Andersen
E-post: cfa@frederikbagger.dk
Telefon: +45 31 49 21 42

 Concept Store – København

I vår Concept Store i København har du muligheten til å besøke vårt designunivers og se produktene før du bestemmer deg. 
Vi er alltid klar til å hjelpe deg og pakker også gjerne pent inn hvis produktene er til en annen heldig person. 

Prisene i butikken matcher prisene på nettsiden vår. 

Åpningstider for Concept Store:

Mandag - fredag: 10:00 - 17:00 
Lørdag - Søndager & helligdager: Stengt

Grønnegade 36,
1107 København K
Danmark

Kontakt vår kundeservice

Vi har åpent på hverdager fra kl 10.00 - 16.00.

Ring til oss

+46 77 665 06 76